NAUJIENOS

Aštuntų klasių mokinių projektinių darbų renginys „Aš galiu“

 „Tradicinis renginys netradicinėje aplinkoje“, – tokiais  žodžiais į prisijungusius nuotoliniu būdu kreipėsi renginio organizatorė,  Pagrindinio ugdymo skyriaus vedėja Oksana Karoblienė. Ir iš karto buvo pakviesta Meda Lialytė, 8c klasės mokinė, kuri pasakė geriausią viešąją kalbą „Kaip mylimą hobį paversti verslu?“ Mokyklos direktorė Vitalija Dziuričienė pasveikino visus, susirinkusius netradicine forma. Sveikindama aštuntokus, priminė, kad yra išklausiusi beveik visų viešąsias kalbas ir teigė, kad mokiniai yra verti, kad tiek daug žmonių susirinktų į jų renginį. Padėkojo projektų vadovams – Sonatai Petraitienei, Kristinai Karvelienei, Liusei Čereškevičienei, Linai Kučinskienei, Juliui Budnikui, Ramūnui Masilioniui ir Gintarui Petraičiui, – kurie vedė nepaprastu atradimų keliu. Mokytojams pasakytas padėkos žodis  už bendrą darbą. Svečiams priminė, jog nepamirštų būti mažai kritiški. Ir visiems drauge pasiūlė pasidžiaugti nepakartojamomis akimirkomis, aštuntokų nerimą išblaškyti geranoriškumu.

Renginio svečiai

 Renginyje dalyvavo ne tik mokyklos bendruomenės nariai, bet ir Panevėžio miesto savivaldybės „Lyderių laikas 3” pokyčio projekte dalyvaujančių mokyklų, institucijų atstovai, miesto vadovai ir mokytojai: Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius vyriausioji specialistė Minolė Petronytė-Kairienė, Juozo Miltinio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Silvija Sėrikovienė ir mokytojos Jūratė Ivaškienė bei  Laima Taparavičienė, Panevėžio Rožyno progimnazijos direktorė Alma Ramoškaitė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ingrida Čepienė, Panevėžio ,,Žemynos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aurelija Petrauskienė, PRC ,,RoboLabas" vadovė Vaida Šiaučiūnė,  Panevėžio Saulėtekio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Valickienė bei mokytoja Jurgita Dugnienė, Virginija Paliulionienė bei Eugenija Mockūnienė, Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijos mokytojos, Vaida Batavičienė, Ramunė Karosienė, Aurelija Makštelienė, Panevėžio Beržų progimnazijos mokytojos,  Panevėžio „Aušros“ progimnazijos mokytojos Laimutė Lipnickienė bei Aušra Drevinskaitė, Aušra Klevečkienė bei Jolanta Švėgždienė Panevėžio,,Šaltinio“ progimnazijos mokytojos. Svečiai dalyvavo renginyje norėdami susipažinti su patirtimi organizuojant ir vykdant projektinę veiklą, STEAM veiklomis, susipažinti, kaip motyvuojami mokiniai, sustiprinti bendradarbiavimą įgyvendinant pokyčių projektą, teikti grįžtamąjį ryšį miesto vadovams apie mokyklos projektinę veiklą.

Projektų pristatymai ir aštuntokų išsakytos mintys

 Mokytojai, mokiniai ir svečiai  buvo išskirstyti į dešimt kambarių, kur buvo klausomasi aštuntokų trejų metų projektinės veiklos pristatymų. Mokiniai pasakojo, kokius iššūkius buvo išsikėlę ir kokius projektinius darbus atlikę, kokie atradimai šiais mokslo metais, koks didžiausias pasiekimas projektinėje veikloje. Vienas moderuojantis mokytojas uždavė mokiniams klausimus, kiti vertino, o vienas užsirašė atsakymus į vieną svarbų grupei klausimą, kurį vėliau pristatė sugrįžus iš grupių. Kuo džiaugėsi mokiniai, prisimindami/įsivertindami/apžvelgdami savo projektinės veiklos kelią? Kokias projektinės veiklos sėkmes mokiniai įvardino? Kokie iš pristatytų projektų buvo ypač naudingi mokyklos bendruomenei? Kokie pristatyti projektai maloniai nustebino dalyvius? Kokie patarimai būsimiems aštuntokams, atliksiantiems projektinį darbą? Kaip įvardino savo nuotaiką/emociją, pristatę paskutinį projektinį darbą „Vyturyje“? Kokias pamokas mokiniai išmoko ir ką kitą kartą darytų kitaip?

Grupės mokinių projektiniai pasirinkimai labai įvairūs: nuo lėktuvo modelio, šuns būdos maketo, kompiuterinio žaidimo iki scenarijaus rašymo,  žaidimų  kūrimo, natūralios kosmetikos priemonių gamybos ir t.t. Mokiniai vienbalsiai įvardino, kad projektinė veikla išlaisvino iš įprastos pamokos režimo ir leido kurti bei įgyvendinti įvairias idėjas. Kelios mintys nuskambėjo, kad projektai suteikė žinių ir gebėjimų „kitaip, kitu būdu“. Na, o  atsakydami į vienos iš viešnių klausimą, kiek prisidėjo tėvai prie projektų įgyvendinimo, tai visi mokiniai patvirtino, kad buvo bendradarbiaujama, klausiama, tariamasi šeimose. Projektai įtraukė ir sutelkė šeimos narius kūrybai ir sėkmingai veiklai.

Didžiausia sėkmė ir nauda – galios pajautimas, kad aš galiu ir moku kurti. Projektinė veikla skatino labiau įdarbinti išmaniąsias technologijas: išmoko sukurti internetinę svetainę, virtualias parodas, interaktyvius žaidimus anglų kalbai mokytis. Sunku buvo įveikti vieną klaidą po kitos, o tai padėjo suvokti, kad kantrybė neatsiejama sėkmės draugė. Būsimoms veikloms labai pravers laiko planavimo patirtis. Buvo  kalbėta apie naudą bendruomenei. Galima pasidžiaugti, kad istorijos, fizikos, biologijos mokytojai dažnai naudoja savo mokinių pagamintus projektinius darbus pamokose: maketus, mokomąją medžiagą, beje,  mokiniai veda pamokas, jų fragmentus, užsiėmimus, jei mokinių projektinių darbų temos pagal programą  dėstomos mokykloje. Bendruomenei svarbus kiekvienas jos narys, tad nauda, kurią gauna mokinys, atlikdamas projektinę veiklą, augina, brandina pačią mokyklos bendruomenę: mokiniai išbando save įvairiose veiklose, tad tiki, kad lengviau bus  ateityje pasirinkti norimą profesiją.

Mokiniai teigė, kad sužinojo daug naujų dalykų, išryškėjo hobis, kurio neapleis ir ateityje, sustiprėjo atsakomybė už savo darbą, už produkto, kuris buvo tapęs tikru iššūkiu, sukūrimą. Kaip sėkmė buvo įvardinta ir drąsa kalbėti prieš auditoriją. Tapo žymiai drąsiau išsakyti mintis ir atsakinėti įprastų pamokų metu.  Viešoji kalba plečia žodyną, padeda nugalėti auditorijos baimę, leidžia pasijusti drąsesniems. Rašto darbai ugdo raštingumą. Ypač svarbu kūrybiškumas – gali kurti, ką tik sugalvoji, gali konsultuotis. Kokie patarimai mokytojams? Mokiniai vieningai pasakė, kad labai svarbu projekto vadovo griežtumas, ypač dėl laiko planavimo, darbų pateikimo laiku. Projektų vadovai turėtų labai gerai aptarti su mokiniu planuojamą darbą, kad tai tikrai būtų įdomu pačiam mokiniui, kad projektas būtų naudingas. Siūlė projektų vadovams įnešti naujovių, nepritarti banaliems besikartojantiems darbams.  Pristatę savo projektus, aštuntokai pasidžiaugė, kad išsiugdė bendruosius gebėjimus, kurių prireiks sėkmingam mokymuisi gimnazijoje. Labai svarbus gebėjimas – laiko planavimas, labai reikalingas norint laiku atlikti numatytus darbus. Dar aštuntokai įvardino kruopštumą ir informacijos paiešką. Džiugu buvo girdėti, kad šie paminėti gebėjimai daugumai mokinių sutapo su sėkmėmis.

Renginio vinis – nominacijos

Kaip ir kiekvienais metais renginys baigiamas apdovanojimais. Šiais metais buvo šios nominacijos: „Metų kalba“ (8c klasės mokinė Meda Lialytė, projekto vadovė Liusė Čereškevičienė); „Naudingiausias  STEAM  projektas“ (8c klasės mokinė Skirmantė Dauknytė, projekto vadovė Sonata Petraitienė); „Kūrybiškiausias  STEAM  projektas“ (8b klasės mokinys Jokūbas Kašėta, projekto vadovas Ramūnas Masilionis); „Kūrybiškiausias  STEAM  projektas“ (8b klasės mokinė Gabrielė Kliucevičiūtė, projekto vadovė Kristina Karvelienė). Mokiniai bus apdovanoti atmintukais, rašikliais ir užrašų knygelėmis.

Renginyje buvo VGTU inžinerinio licėjaus pavaduotoja Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė. Gėrėjosi  mokinių darbais, prilygstančiais mini bakalauro darbui. Įvardino, kad projektų vadovai atlieka nesuvokiamai didelį darbą, kol nuveda aštuntokus į tokį rezultatą. Vienas renginio svečias  pasidžiaugė mūsų mokyklos vykdoma projektine veikla ir toliau palinkėjo kurti Lietuvai.

Lietuvių kalbos mokytoja Lina Plėtienė

Partneriai ir draugai