Tarptautinis projektas "Bookmark Exchange Project"
Mūsų mokykla dalyvauja tarptautiniame projekte "Bookmark Exchange Project". Kūrėme knygų skirtukus sveikos gyvensenos tema ir išsiuntėme juos projekto partneriams į Loče miesto mokyklą, kuri yra Slovėnijoje. Skirtukus piešė 5b klasės mokiniai, šeštokė Rusnė, aštuntokės Karolina, Saulė, Gustė, Meda, Julija, Lina. Taip pat išsiuntėme 5b kl. mokinių laiškus, kuriuos mokiniai rašė per lietuvių kalbos pamoką, o vertė anglų kalbos pamokos metu. Dabar lauksime laiško iš Slovėnijos ir Loče mokinių sukurtų knygos skirtukų.
Bibliotekininkės Donalda ir Raimonda
Skaityti daugiau: Tarptautinis projektas "Bookmark Exchange Project"
Ketvirtokų tyrimų – bandymų diena
Ketvirtokai nekantriai laukė lapkričio 26 dienos, nes žinojo, kad tą dieną galės pasijusti jaunaisiais mokslininkais atlikdami tyrimus ir bandymus. Pirmiausia mokiniai išsiaiškino, kas yra elektros srovė, kaip ji patenka į elektrinius įrenginius. Pažiūrėję filmuką „Elektra mūsų namuose“ ketvirtokai prisiminė, kaip saugiai naudotis elektros įrenginiais. Laboratorijoje laukė iššūkis – naudojantis schemomis reikėjo sujungti uždarą elektros grandinę. Kiek buvo džiaugsmo, kai teisingai sujungus elektros grandinę, užsidegė lemputė, suveikė skambutis ar į orą pakilo propeleris.
Sporto salėje ketvirtokai tyrinėjo savo pulso pakitimus: skaičiavo pulsą ramybės būsenoje ir po mankštos, judriųjų žaidimų. Grįžę į klasę sudarė pulso kitimo grafikus, diagramas. Išsiaiškino pulso kitimo priežastis.
Trečiasis darbas – medžiagų tirpumo tikrinimas. Bendradarbiaudami komandose ketvirtokai tirpino vandenyje įvairias kruopas, druską, cukrų, krakmolą ir kt. medžiagas. Bandymų eigoje nustatė, kurios medžiagos tirpsta vandenyje, kurios – ne. Suprato, kad šių žinių reikia gaminant gėrimus, maisto patiekalus.
Tyrimų – bandymų dieną mokiniai užbaigė refleksija, kurioje įvardino, ką išmoko, kaip jaučiasi.
Mokytoja Edita Luomanienė
Skaityti daugiau: Ketvirtokų tyrimų – bandymų diena
Trečiokų tyrimų – bandymų diena
-
Lapkričio 27 dieną trečių klasių integruota tyrimų – bandymų diena vyko ne tik savose klasėse, bet ir mokyklos laboratorijoje. Joje atlikdami įvairius bandymus, mokiniai susipažino su magnetu ir jo savybėmis, sužinojo, kaip magnetas veikia per įvairias medžiagas (popierių, kartoną, audinį, aliuminio foliją), kaip magnetas veikia skirtingo klampumo skystyje. Pakartojome pasaulio kryptis. Be to, mokiniai atliko bandymus medžiagų tirpumui nustatyti ir net kūrybines užduotis su metalo dulkėmis ir magnetu esančiu tarp dviejų stiklo plokštelių taip piešdami paveikslus. Anglų kalbos pamokoje sužinojo, kaip angliškai apibūdinti vandens savybes. Muzikos pamokos metu mokiniai klausė sklindantį garsą skirtingos talpos indais. Taip pat sužinojo, kaip vandens paviršiuje susidariusi vandens tamprumo plėvelė išlaiko daiktus, kaip jo paviršiumi čiuožia vandens čiuožikas, kodėl sūraus vandens paviršiuje plūduriuoja daiktai. Prisiminė Negyvąją jūrą, kurios vanduo yra labai sūrus ir klasės draugo Mangirdo pasakojimą apie kelionę į Izraelį prie šios jūros. Per matematikos pamoką mokiniai sprendė ir skaičiavo, kiek užduočių gali atlikti kiekvienas mokinys, kiek iš jų atliko teisingai. Po kiekvienos pamokos mokiniai reflektavo. Iš jų pasisakymų matyti, kad mokiniai įgijo daug naujų žinių apie magnetą, vandenį, medžiagų tirpumą, išmoko tikrinti išsikeltas hipotezes ir daryti išvadas, kodėl vieni išsprendžia daugiau, o kiti mažiau, nors mokosi tą patį. Daugelis paminėjo, kad gebėtų atlikti kai kuriuos saugius tyrimus ir savarankiškai.
Pradinių klasių mokytojos Nijolė Č. ir Dalė J.
Skaityti daugiau: Trečiokų tyrimų – bandymų diena