Skaitymo maratonas
Gegužės 7-oji – Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. Šią dieną „Vyturio“ progimnazijos mokiniai dalyvavo Skaitymo maratone. Kas skaitykloje, kas klasėse, o kas virtualiai - iš viso sulaukėme 227 dalyvių.
Nuo pat ankstaus ryto į Skaitymo maratoną, vykusį skaitykloje, suskubo pirmų klasių mokiniai. Jiems tai buvo pirmasis dalyvavimas tokiame maratone. Pirmiausiai bibliotekininkės mokiniams papasakojo, kuo svarbi gegužės 7-oji diena. Na, o tada paaiškino, kaip vyksta Skaitymo maratonas. Kiekvienas mokinys garsiai skaitė savo knygą vieną minutę. Smėlio laikrodukui išbyrėjus ir mokytojai paskambinus varpeliu, mokinys užleisdavo skaitymo kėdę savo klasės draugui.
Skaityti daugiau: Skaitymo maratonas
Raidžių labirintuose
Balandžio pabaigoje progimnazijos pirmokai džiaugėsi, kad jau žino visas lietuvių kalbos abėcėlės raides. Ta proga turėjo kūrybinę dieną su pačiomis netikėčiausiomis veiklomis - viskas susiję su raidėmis!
Rytus vaikai pradėjo būdami sekliais ir su bibliotekininkėmis Donalda bei Raimonda ieškojo paslėptų raidžių mokyklos stadione (žr. Facebook #"Vyturio" biblioteka). Iššniukštinėjus mokyklos teritoriją norisi ir atsipūsti. Pats laikas išlankstyti savo vardą! Tai bent darbelis - popierių lankstyti taip, kad juostelė virstų raide! Pavyko!!!
Skaityti daugiau: Raidžių labirintuose
Vaizduotės lavinimo dirbtuvėse „Išminkyk savo mintis“
-
Ketvirtadienį 4c klasėje lietuvių kalbos pamoka vyko nuotolinėse vaizduotės lavinimo dirbtuvėse. Duris į jas svetingai atvėrė dirbtuvių šeimininkas vaikiškų knygų rašytojas, iliustruotojas ir edukatorius Paulius Juodišius. Kartu su juo mokiniai kūrė pasaką. Pradėjo nuo veikėjo, sugalvodami jam įvairias detales - akis, nosį, burną, plaukus, jo mėgstamą gėrimą, skaitomą knygą. Tada visi siūlė vardą ir charakterio savybes. Taip gimė išsiblaškęs sodininkas Roplas Uosis. Jis buvo toks išsiblaškęs, kad pavasarį savo darže vietoj morkų pasėjo kastuvus. Su sodininku susitiko kitas veikėjas Knygėdys. Jis grauždavo visas knygas, nes nemokėjo skaityti ir galvojo, kad sugraužęs knygą, sužinos, kas joje buvo parašyta. P.Juodišiaus vedami mokiniai sugalvojo veiksmo vietą ir laiką, tarp veikėjų kilusią problemą ir galimus jos sprendimo būdus. Mokiniams labai patiko rašytojo kuriami pasakos muzikiniai intarpai. Darbo pabaigoje paaiškėjo paprasta tiesa- jei nori, kad istorija būtų įdomi, įvykiai ir veikėjai turi būti dar niekur negirdėti ir nematyti.
Mokytoja Elena Adamavičienė
Skaityti daugiau: Vaizduotės lavinimo dirbtuvėse „Išminkyk savo mintis“