2011 gegužės 4d.

Konferencija „Mokomės kitaip“ -->

Gegužės 3 dienos pavakarę į ,,Vyturio“ vidurinės mokyklos aktų salę susirinko daug mokinių, jų tėvelių ir mokytojų. Čia vyko konferencija ,, Mokomės kitaip“.  Mokyklos direktorė pasidžiaugė, kad šįkart į konferenciją sukvietė vaikai, nuveikę didžiulius darbus, kurie prašyte prašėsi mokyklos bendruomenės ,,palaiminimo“.
Konferenciją pradėjo įdomus 8 d klasės mokinių Juliaus, Samantos, Almanto ir Enrikos  bei mokytojos Ninel Mačienės pranešimas, leidęs visiems įsitikinti, jog pokyčiai šiuolaikinėje mokykloje būtini. Mes turime taikytis prie besikeičiančių reikalavimų visuomenėje, pasiekimų ekonomikoje ir moksle bei beveik kosminiu greičiu didėjančio informacijos kiekio. Pokyčiai yra nuolatiniai ir kardinalūs, todėl dažnai žmogaus sėkmę lemia jau ne vien tik žinios, bet jo asmeninės savybės ir bendrosios kompetencijos.
Mokytoja Jolanta Baltienė savo pranešime vaizdžiai paaiškino, kas gi yra bendrosios kompetencijos. Tai gebėjimai, turintys padėti mokiniams įžvelgti mokymosi prasmę dabar ir ateityje, apgalvotai priimti sprendimus, saugiai ir atsakingai elgtis aplinkoje, pasirūpinti savimi ir kitais, lanksčiai ir kūrybiškai veikti.
Bibliotekos vedėja  Raimonda Budnikienė bei mokinės Laura, Gabrielė, Monika iš 6a klasės pristatė, kokios yra kompetencijos bei ką mokiniai jau nuveikė šioje srityje. Buvo suburta mokinių lyderių grupė, kurios dalyviai  gilino klasės draugų sampratą apie bendrąsias kompetencijas, organizavo veiklą klasėse, kurdami bendrųjų kompetencijų simbolius ir šūkius. Tačiau bene svarbiausia užduotis buvo sukurti kompetencijų aprašymus – žemėlapius kabinetuose,  pažangos fiksavimo  priemones – individualias knygeles mokiniams bei mokinių įvertinimo priemones-ženklelius. Šių priemonių kūrimas buvo didžiulis iššūkis, nes nė viena bendrojo lavinimo mokykla Lietuvoje dar nėra sukūrusi tokių priemonių, nors pasaulyje tai labai gerai žinoma ir plačiai naudojama. Klasių lyderiai nuoširdžiai džiaugėsi, kad jų idėjas padėjo įgyvendinti lektorė Mathilda Joubert. Ji- garsi konsultantė švietimo srityje kūrybiško dėstymo ir mokymosi klausimais, mokymo programų novatorė, mokymosi teorijų autorė, akademikė, patarėja kūrybinio ir kultūrinio švietimo klausimais Jungtinės Karalystės Patariamajame Komitete Didžiojoje Britanijoje.
Sukurtus kompetencijų žemėlapius pristatė mokytoja Sonata Petraitienė ir 6c mokiniai: Viktorija, Erikas ir Tadas. Kiekviename kompetencijos žemėlapyje atsispindi konkrečios kompetencijos apibūdinimas ir jos dalys, kiekvienai daliai apibrėžti gebėjimai. Taip pat žemėlapyje yra konkrečią kompetenciją atspindinti Lietuvos asmenybė (pvz., prezidentė Dalia Grybauskaitė),  mokinių sukurtas šūkis, atspindintis konkrečios kompetencijos siekį, bei kompetencijos simbolis.
Mokytoja Lina Janušauskienė  bei 7c mokiniai Evelina ir Valentinas pristatė kompetencijų knygeles. Gebėjimų knygelės turi šešias pagrindines dalis (po vieną kiekvienai iš bendrųjų kompetencijų). Kiekvienoje dalyje pateikiamos mokinių sukurtos iliustracijos (pvz.: kalnas, upė, smiginis ar kt.), kuriose kiekvienas mokinys galės žymėti, spalvinti, piešti, užrašyti pažangą. Knygelės puslapiuose pažangą žymės mokytojai ir tėvai. Kiekvienoje knygelėje yra įsivertinimo, refleksijos puslapiai bei puslapis tikslų formulavimui.
Kompetencijų ženkliukus pristatė mokytoja Lina Plėtienė su Gintare Misiūnaite bei Gintare Gudaite iš 5a. Kiekviename iš šešių kompetencijos ženklelių atsispindi kompetencijos pavadinimas ir simbolis. Šiuos ženklelius mokslo metų pabaigoje gaus klasėje išrinkti kompetencijų Žinovai – mokiniai, geriausiai įvaldę vieną iš šešių kompetencijų.
Antrojoje konferencijos dalyje konferencijos vedėjos  pakvietė dalyvius grupėse pareikšti nuomonę apie jau nuveiktus darbus. Visi tėveliai, mokytojai ir mokiniai turėjo progos ne tik pasidžiaugti ir pagirti, bet ir išsakyti savo pastebėjimus, kritiką. Kai kurie konferencijos dalyviai suabejojo, ar nepamirš mokiniai nešiotis knygelių ir ženklelių, ar visos pasirinktos asmenybės kompetencijų žemėlapiuose gali būti tinkamu pavyzdžiu mokiniams. Bet dauguma džiaugėsi, kad knygelės žaidimo forma renkant antspaudukus leis mokiniams įsivertinti, bus ugdomos mokinių bendrosios kompetencijos. Pasidžiaugta, kad kompetencijų žemėlapiai gerai atskleidžia kiekvienos kompetencijos sampratą, nurodytos asmenybės skatina sekti jų pavyzdžiu, o taiklūs šūkiai leidžia lengviau atpažinti kiekvieną kompetenciją. Konferencijos dalyvių nuomone, ženkleliai gali padėti atsiskleisti asmeninėms savybėms, nes jie duodami ne už žinias, bet už ugdomas kompetencijas, o toks įvertinimas skatins mokinių pasitikėjimą savimi.
Apibendrindama konferenciją direktorės pavaduotoja ugdymui Dalia Vizbarienė, kuruojanti kompetencijų ugdymą mūsų mokykloje, pasidžiaugė, kad mokiniai patys sukūrė kompetencijų knygeles, žemėlapius ir ženkliukus, tikėdami, kad taip lengviau bus kompetencijoms atrasti kelią į mokinių širdeles. Konferencijai pasibaigus, visi namo skirstėsi su viltimi, kad kitais mokslo metais  mokiniai mokydamiesi kitaip geriau pasiruoš  visiems gyvenimo išbandymams.

Anglų kalbos mokytoja Asta Grakauskaitė

Archyvas

  •  

    2013 kovo mėn.
    P A T K P Š S
    « Geg    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031