NAUJIENOS

Penktokai – skaitymo detektyvai!

Vasario  12 d. ,,Vyturio“ progimnazijoje vyko integruoto mokymosi diena penktokams ,,Skaitymo detektyvai“. Veiklos prasidėjo salėje. Čia mokiniams buvo pristatytas dienos iššūkis – atlikus per įvairias pamokas duotas užduotis, surinkti dėlionės dalis. Pagalba – žemėlapis su nuorodomis, kur dėlionės dalis rasti.

Per matematikos pamoką mokiniai gilinosi į ,,Lygčių sprendimo“ temą: skaitė uždavinių sąlygas, rinko pagrindinius žodžius, sprendė lygtis. Per gamtos ir žmogaus pamoką kalbėjo apie dantų priežiūros taisykles: rinko iš teksto svarbiausius žodžius, juos užsirašė. Dailės pamokos tema - ,,Įdomi raidė. Inicialai“. Mokiniai, išskirdami svarbiausius žodžius, tekste ieškojo atsakymo į klausimą, kas yra inicialas, formulavo apibūdinimą. Vėliau kūrė savo inicialų piešinį.

Per lietuvių k. pamoką penktokai skaitė tekstus apie Užgavėnes. Atlikdami teksto suvokimo užduotis, ieškojo raktinių žodžių. Per anglų k. pamoką analizavo pateiktus tekstus, turėjo įrašyti raktinius žodžius, užšifruotus iliustracijoje, dar žymėjo teisingus ir klaidingus teiginius. Per integruotą anglų k. ir gamtos mokslų pamoką ,,Mūsų griaučiai“ gilinosi į tai, ką žino apie savo kaulus, skaitė tekstą, vertė nežinomus žodžius, atliko užduotis, kur turėjo, remdamiesi raktiniais žodžiais, pažymėti teisingus sakinius. Per anglų k. pamoką apie neturtingus žmones ir labdaros organizacijos veiklą mokiniai gilinosi į klausimą, kaip organizacijos gali padėti skurstantiems žmonėms. Vėliau turėjo nuspręsti, ar duoti sakiniai yra teisingi – braukė raktinius žodžius, ieškojo įrodančių sakinių. Atlikę užduotis, gavo dėlionės dalį.

Per istorijos pamoką aiškinosi kūrybinio darbo (plakato) kriterijus. Užduotį atliko analizuodami ankstesnių metų moksleivių sukurtus plakatus. Reikėjo kiekvienam išskirti bent 3-8 svarbiausius informacijos plakate požymius, palyginti su grupės narių atliktu darbu. Taip buvo išsiaiškinta, kaip turi atrodyti plakatas, kokie jo vertinimo kriterijai. Penktokams ir per istorijos pamoką pavyko gauti dėlionės dalį, nes užduotis atliko.

Per technologijų pamoką mokiniai nagrinėjo temą ,,Ne cheminės medžiagos, draugiškos aplinkai, naudojamos buities priežiūrai“. Skaitė tekstus, nurodė svarbiausius žodžius bei svarbiausią mintį, gilinosi į gyvenimiškus pavyzdžius, aiškinosi, kaip medžiagos veikia.

Integruoto mokymosi diena penktokams baigėsi refleksija apie tai, kaip sekėsi įveikti iššūkius - rinkti dėlionės dalis, ką naujo patyrė, sužinojo, kas buvo sunku, kaip įgytas žinias ir įgūdžius pritaikys praktiškai.

Mokytoja Irena