Antradienis 03 Gruo 2019
 
 
Vertinimas PDF Spausdinti Email

Turinys

Viešos kalbos vertinimo kriterijai

1-4 klasių mokinių pasiekimų vertinimas

5-8 PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMAS

Mokinių mokymosi krūvis

Viešos kalbos vertinimo kriterijai

Eil.Nr.

Vertinimo kriterijai

Balai

1

Trinarė kalbos struktūra (įžanga, dėstymas, išvados).

2,0

2

Atskleista tema, aiški pagrindinė mintis.

2,0

3

Nėra argumentavimo klaidų (faktų, terminų, pavardžių ir pan.).

0,5

4

Tinkamai parengta vaizdinė medžiaga (nėra klaidų, šriftas, fonas, informacijos kiekis).

1,0

5

Pademonstruotas gebėjimas sudominti auditoriją (informuoti, supažindinti, paveikti jausmus).

0,5

6

Taisyklingas kalbėjimas (nėra tarties, kirčiavimo, žodyno klaidų).

1,0

7

Tinkama laikysena, apranga, kontaktas su auditorija (žiūrima į klausytojus).

1,0

8

Argumentuotai atsakoma į klausimus.

1,0

9

Kalbama pagal reglamentą.

1,0

Suma

10,0

Į puslapio viršų

1-4 klasių mokinių pasiekimų vertinimas

  1. Pradinių klasių mokinių pasiekimų vertinimas grindžiamas idiografiniu (individualios pažangos) principu, orientuojantis į Išsilavinimo standartuose nusakytus kriterijus;
  2. Vertinant mokinių pažangą ir pasiekimus vadovaujamasi Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004m. vasario 25 d. įsakymu Nr. ISAK-256 (Žin. 2004, Nr. 35-1150):
    1. mokytojas, planuodamas ir vykdydamas mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimą, vadovaujasi: 
      1.  1–4 klasių mokinių pasiekimų vertinimo tvarka, patvirtinta mokyklos direktorius 2009-06-18  įsakymu Nr. V-422 (žr. 7 priedą);
  3. Pradinių klasių mokinių pažanga ir pasiekimai fiksuojami:
    1. klasės e-dienynuose:
      1. baigus pusmetį mokinių vertinimo skiltyse rašoma padarė mokinys pažangą ar nepadarė pažangos (sutrumpintai žymima “pp”ir “np”);
    2. mokinių sąsiuviniuose (mokytojų nuožiūra):
      1. rašomi pagyrimai už atliktą užduotį ir įdėtas pastangas;
      2. vertinant atliktą darbą, įvardinamas pasiektas konkretus kriterijus, nurodomos padarytos klaidos ar konkrečiai įvardinama spraga;
      3. skaičiuojami testų ir kontrolinių darbų surinkti taškai;
    3. individualių pokalbių lapuose:
      1. 2 kartus per mokslo metus (lapkričio ir kovo - balandžio mėn.), iškilus problemoms ir dažniau, individualių pokalbių metu su tėvais ir mokiniais aptariama jų daroma pažanga ar ugdymo(si) sunkumai;
      2. prieš individualius pokalbius mokytojos pasirenka ir užpildo vieną iš jau sukurtų individualių pokalbių lapo formų (8-12 priedai);
      3. esant reikalui individualaus pokalbio lapo formą mokytojos keičia ar susikuria pačios, atsižvelgdamos į klasės poreikius arba lygį;
      4. individualių pokalbių metu aptariama ir įvertinama mokinio visų mokomųjų dalykų daroma pažanga, socialiniai gebėjimai ir savęs vertinimas;
    4. mokinių segtuvuose kaupiama svarbiausia medžiaga, kuri parodo jų daromą pažangą:
      1. rudeniniai ir pavasariniai patikrinamieji kontroliniai darbai;
      2. II pusmečio pasiekimų įvertinimo aprašo kopija;
      3. pravestų individualių pokalbių lapai;
      4. mokinio savęs vertinimo lapai (mokytojų nuožiūra); 
    5. Pradinių klasių mokinių tėvų informavimas, būdai ir laikotarpiai:
      1. apie mokinio daromą pažangą ir pasiekimus tėvai yra informuojami kiekvieną mėnesį įrašais sąsiuviniuose ir e-dienyne;
      2. pasibaigus pusmečiui, mokinio e-dienyney ra pusmečio pasiekimų aprašas, su kuriuo yra supažindinami tėvai;
      3. 2 kartus per mokslo metus (lapkričio ir kovo - balandžio mėn.) organizuojami individualūs pokalbiai “Mokinys -  tėvai – mokytoja”, kurių metu yra aptariami mokinio pasiekimai, daroma pažanga, socialiniai gebėjimai ir savęs vertinimas.

Į puslapio viršų

5-8 klasių mokinių PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMAS

  1. Vertinant mokinių pažangą ir pasiekimus vadovaujamasi Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004m. vasario 25 d. įsakymu Nr. ISAK-256 (Žin. 2004, Nr. 35-1150):
    1. mokytojas, planuodamas ir vykdydamas mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimą, vadovaujasi: 
      1. 5-8 klasių - Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos „5–8 klasių mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarka“, patvirtinta mokyklos direktoriaus 2011 m. birželio 23 d. įsakymu Nr.V-213  (žr. 6 priedą);
    2. planuodamas ugdymo procesą mokytojas planuoja ir vertinimą, jį sieja su mokymosi tikslais atsižvelgdamas į mokinių mokymosi patirtį ir gebėjimus;
    3. vertinimo metodus mokytojai derina tarpusavyje, aptaria su mokiniais rugsėjo mėn. I savaitę, su mokinių tėvais rugsėjo mėnesį bendrų tėvų susirinkimų metu;
    4. pagrindinio ugdymo programos mokinių pasiekimams įvertinti taikoma 10 balų vertinimo sistema;
  2. Mokytojų tarybos 2011 m. birželio 14 dienos (protokolo Nr. 13MT-1) sprendimu mokinių pasirenkamųjų dalykų žinios ir gebėjimai vertinami:

    10 balų vertinimo sistema:

    5-8 - menų dalykai
    5-8 - technologijos
    5-8 - kūno kultūra
    6-7, 8 klasėse – projektai

    įrašu „įskaityta“ arba „neįskaityta“:
    5 klasėse – ekonomika, teatro menas

  3. Apie mokymosi sėkmę mokinių tėvai žodžiu ir raštu informuojami vadovaujantis 5-128 klasių mokinių tėvų(globėjų) informavimo apie mokinių mokymosi sėkmę tvarka, patvirtinta mokyklos direktoriaus 2011 m. birželio 23 d. įsakymu Nr.V-213 (žr. 7 priedą);
  4. pažymiais nevertinami etikos, tikybos, žmogaus saugos, specialiosios medicininės fizinio pajėgumo grupės kūno kultūros pratybas lankančių mokinių pasiekimai, įrašoma „įskaityta“ arba „neįskaityta“.

 Mokinių mokymosi krūvis:

Už mokinių mokymosi krūvio reguliavimą, tos pačios klasės mokinius mokančių mokytojų bendradarbiavimo sprendžiant mokinių mokymosi motyvacijos ir mokymosi krūvio optimizavimo klausimus, organizavimą bei mokinių mokymosi krūvio ir mokiniams skiriamų namų darbų stebėseną ir kontrolę atsakingi: Elena Adamavičienė – 1–4 kl.(mokytoja, atsakinga už pradinį ugdymą), Rima Taurozienė – 5–8 kl.(direktoriaus pavaduotoja ugdymui);

 1–4 klasės:

  • pirmų klasių mokiniams skiriamos 22 pamokos per savaitę. Antrų- ketvirtų klasių mokiniams skiriamos 24 pamokos per savaitę
  • kiekvieną dieną pradinių klasių mokiniams vyksta ne daugiau kaip penkios pamokos;
  • 1–4 klasių mokiniams gali būti skiriamos dvi pagrečiui lietuvių kalbos bei technologijų pamokos (pasirenka mokytojas);
  • 1-ų klasių mokiniams namų darbai neskiriami; 2-ų klasių mokiniams namų darbai neskiriami I-ą pusmetį, II-ą pusmetį skiriami namų darbai, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip 10 min. kas dieną;
  • trečių, ketvirtų  klasių mokiniams skiriami namų darbai, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip vienos valandos kas dieną. Ketvirtų klasių mokytojos skiriama mažiau namų darbų tomis dienomis, kai yra anglų kalba. Anglų kalbos mokytojai skiria namų darbus, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip 15 minučių;
  • atostogų metu, švenčių dienomis, savaitgaliais 1–4 klasių mokiniams namų darbai neskiriami;

5–8 klasės:

  • 5–8-ose klasėse mokiniams per dieną yra ne daugiau kaip septynios pamokos;
  • 5-8 klasių mokiniams skiriamos dvi pagrečiui šių dalykų pamokos:
    •  lietuvių kalbos vieną kartą per savaitę;
    •  technologijų vieną kartą per savaitę;
    •  8 klasės informacinių technologijų mokosi II pusmetį
  • namų darbų skyrimą 5–8 klasių mokytojai derina tarpusavyje. 5–6 klasių mokiniams skiriami namų darbai, kuriems atlikti reikia ne daugiau kaip 1,5 valandos, 7–8 klasių - 2 valandų;
  • 5–8 -ų klasių mokiniams namų darbai per atostogas neskiriami;

 

 Į puslapio viršų