NAUJIENOS

Vizitas Estijoje

Erasmus+ projektas „Šiuolaikinės mokyklos iššūkis-EQ“ (2019-1-LT01-KA101-060343) įsibėgėja. „Tere“ sako mums estai sveikindamiesi ir priimdami į darbo stebėjimo vizitą 5 pedagoges iš  Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos. Vasario 14-18 d. lankėmės 4 Estijos mokyklose netoli Tratu: Keeni kool, Otepaa gimnaziją, Urvaste kool ir Kammeri kool.

Mūsų komandai įspūdį paliko matytos edukacinės aplinkos mokyklose. Kiekvienas koridorius, durys, stendas ar kampelis yra naudojamas ugdymo medžiagai pateikti. Stebėdamos pamokas, spec. pedagogo užsiėmimus mokėmės specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių mokinių ugdymo subtilybių. Reikia pripažinti, kad Estijoje skiriamas didelis dėmesys SUP mokinių ugdymui, o į mokyklą ateinantis specialiųjų mokymosi poreikių turintis mokinys gauna „piniginį krepšelį“ jo poreikiams tenkinti ir reikalingus specialistus. Bendraudamos su Estijos mokytojais supratome, kad „Vyturyje“ dirbame gerai, tik Estijoje geriau išvystyta pagalba SUP mokiniams - aukščiausiu lygiu.

Ieškojome kaip ir ką kolegos daro ugdydami emocinį intelektą. Naujovių neatradome. Estijos mokyklose emocinis intelektas ugdomas per klasės valandėles, individualius pokalbius su mokytojais, klasės vadovais, integruojant į dalyko pamokas, psichologui ir soc. pedagogui vedant užsiėmimus.

AHAA centras Tartu – dar viena lankytina vieta ir be galo įdomi ne tik mokytojui, bet ir mokiniui. Nerealios galimybės mokytis įdomiai, per patirtį, integruotai. Sužavėtos, įsitraukusios, kartu su Estijos mokiniais eksperimentuodamos,  net nepastebėjome kaip prabėgo kelios valandos.

Atrodo buvome netoli, visai čia pat, pas kaimynus, bet parsivežėme idėjų pamokoms, klasės valandėlėms, edukacinėms aplinkoms ir kuriamai mokyklos EQ sistemai. „Aite“ sakome, kolegoms iš šaunių 4 Estijos mokyklų.

Psichologė Rasa Kuprytė

 

 

 

Partneriai ir draugai