NAUJIENOS

Kūrėjų, tyrėjų ir išradėjų diena

Gegužės 23 d. 5b klasės mokiniai džiaugėsi pasirinkę  įdomias kūrybines veiklas: sportavo, kūrė muzikinius instrumentus, tyrinėjo medžius, juos skaičiavo, taip pat domėjosi Panevėžio krašto istorija, pavasario akimirkas supynė į vainikus, matavo aplinką savo žingsniais, tobulindami anglų kalbos įgūdžius sudarė kryžiažodžius. Kiekvienas mokinys pasirinko tyrinėti ar kurti patinkančia tema ir tuo pačiu mokėsi pažinti, konstruoti ir ugdyti įvairius savo gebėjimus, diskutavo, kad tokių veiklų galėtų būti ir dažniau.

5d klasės mokiniais atliko įvairias užduotis: ketvirtadalis klasės atliko integruotas matematikos ir gamtos mokslų užduotis, matuodami augalų dalis ir skaičiuodami statistinius duomenis. Nemaža klasės mokinių dalis rinkosi aktyvią treniruotę gamtoje. Taip pat netrūko ir meninius gebėjimus norinčių pademonstruoti ar įgyti mokinių: 2 mokinės rinkosi fotografijos nuotraukų ciklą karantino tema. Buvo mokinių, pasirinkusius aitvaro gamybą, muzikos instrumento gamybą ar garsaus dailės paveikslo atkūrimą. Smagu tai, kad į užduočių atlikimą, fantazavimą, kaip geriausiai būtų galima perteikti norimą įspūdį ar paveikslą, buvo įtraukta ir šeima. Keletas mokinių rinkosi ir atliko kūrybines anglų kalbos užduotis. Taip pat buvo mokinių, gilinusių pirmosios pagalbos suteikimo žinias ar dalyvavusių G.Petkevičaitės -  Bitės bibliotekos organizuojamame konkurse.Mokiniai džiaugėsi galimybe pasirinkti širdžiai mielas veiklas, kūrybiškai pritaikyti turimas žinias ar išbandyti save naujuose amplua.

6d klasės mokiniai turėjo galimybę  pasirinkti  įvairių dalykų užduotis pagal savo pomėgius, norus.  Dauguma pasirinko gamtos ir istorijos užduotis. Pasirinkę istorijos užduotį mokiniai turėjo nusifotografuoti prie kokio nors pasirinkto istorinio  paminklo, piliakalnio ir sugrįžus atsakyti į mokytojos pateiktus klausimus. Gamtos užduotį pasirinkę mokiniai  turėjo sukurti  pasirinkto augalo pasą, t. y. pasirinkus augalą pagal mokytojos pateiktus klausimus surašyti apie jį informaciją ir sukurti taip vadinamą augalo pasą. Daugumai vaikų  labai patiko atlikti užduotis ir  puikiai sekėsi darbuotis bei ieškoti informacijos. Mokiniai teigia, kad norėtų daugiau tokių kūrybinių užduočių ir ateityje, kad galėtų parodyti savo kūrybiškumą, fantazuoti, daugiau sužinoti.

7b klasės  mokiniai Kūrėjų, tyrėjų ir išradėjų dienai pasirinko atlikti įvairių dalykų užduotis. aprašo Šios klasės žurnalistė Viktorija rašo: 7 mokiniai pasirinko atlikti dailės užduotį – atkurti pasirinktą meno kūrinį namuose tik su turimomis priemonėmis. Buvo įdomu stebėti atkurtus paveikslus. 5 mokiniai pasirinko atlikti kūno kultūros užduotį – sukurti filmuką savo treniruotės. 4 mokiniai nusprendė prikelti daiktus naujam gyvenimui ir pagamino įvairius muzikos instrumentus – barškučius, kankles, trikampį, būgnus ir šiaudelių fleitą. Du mokiniai atliko biologijos užduotį, rinko informaciją apie pelyną ir čiobrelį. Du mokiniai pasidomėjo apie garsiausius filosofus ir sukūrė plakatus apie F.Sezemaną ir M.T. Ciceroną. Du mokiniai išbandė save aitvarų gamyboje. Po vieną mokinį pasirinko atlikti matematikos, istorijos, geografijos ir tikybos užduotis. Smagu, kad kiekvienas turėjome galimybę pasirinkti temą, dalyką, atlikimo būdą. Džiaugiamės, kad galėjome pabūti kūrėjais, išradėjais ir tyrinėtojais.

7d klasė šią dieną  pasitiko pozityviai ir džiaugsmingai. Ieva Janulytė rašo: „Buvome nusiteikę darbingai. Kiekvienas iš mūsų pasirinkome kūrybinę užduotį, kuri mums būtų ne tik įdomi, bet ir naudinga. Užduočių pasirinkimas buvo labai platus ir pilnas įvairovės. Rinkomės fizikos, biologijos, geografijos, dailės, technologijų, istorijos ir kalbų užduotis.  Klasėje atsirado  ir tokių mokinių, kurie nepatingėjo ir nusprendė pasirinkti ne vieną užduotį. Darbams atlikti turėjome dieną. Kiekvienas turėjome galimybę parodyti savo gebėjimus. Galėjo padėti ir šeimos nariai, nes kai kurios užduotys buvo išties linksmos ir įdomios. Kalbant apie nesėkmes, nesėkmių mes ne itin ir turėjome, nebent jos labai individualios. Galbūt, kai kuriems pritrūko laiko. Pasikalbėjus su klasės mokiniais, kaip jie vertina šią dieną, visų atsiliepimai buvo teigiamai. Mums patiko, tikrai turėjome naudos, patobulinome savo įgūdžius, atlikdami pasirinktų dalykų užduotis. Be to, gerai ir prasmingai praleidome dieną. Mūsų manymu, tokių dienų galėtų būti ir daugiau!“

8c klasės mokiniai atliko dienos užduotis, kurias patys pasirinko pagal pomėgius ir lūkesčius. „Daugiausia mokinių rinkosi biologijos užduotį - parengti žydinčio augalo pasą, nemažai mokinių nusprendė aplankyti vieną pasirinktą istorinį objektą mūsų gimtajame Panevėžyje arba Lietuvoje, nusifotografuoti prie jo ir jį aprašyti. Dalis mokinių nusprendė aktyviai praleisti šią dieną ir fizinio ugdymo mokytojui nusiųsti filmuotą savo treniruotę gryname ore. Kelis mokinius sudomino tiriamoji geografijos dalyko veikla - stebėti transporto priemonių intensyvumą pasirinktoje dviejų eismo juostų gatvėje. O kur dar anglų k., dailės, muzikos, matematikos užduotys, tiek daug įdomių veiklų! Šios dienos veiklas mūsų klasės mokiniams sekėsi atlikti gan gerai, neturėjome daug klausimų, o jeigu ir turėjome, pasinaudojome savo mokytojų pagalba. Visiems mums darbus pavyko atlikti taip, kiek pastangų mes įdėjome. Užduotys buvo suprantamos, pagal kiekvieno mokymosi lygį, o papildomos informacijos ieškojome knygose arba internete“,- taip šią dieną aprašė klasės žurnalistai Dominyka ir Karolis.

Nuotraukose pateiktos 5b, 7c, 7d, 8a, 8c klasių tyriamoji veikla.

5b.jpg 7c.png 7d.jpg

8a.jpg 8c.jpg