NAUJIENOS

Po tyrinėjimų ir atradimų pasaulį

Lapkričio 25 d. iš pat ryto pradinukai pradėjo kelionę po tyrinėjimų ir atradimų pasaulį. Pirmokai peržiūrėjo ir aptarė filmuką apie kurmiuką chemiką, susitarė dėl saugaus elgesio taisyklių tyrimų metu, išsiaiškino, kokių priemonių reikia bandymams ir tyrimams atlikti. Pagamino spalvų vilkelį ir išsiaiškino kas nutinka, kai spalvos susimaišo. Atliekant bandymą „Slaptas rašalas“ mokėsi pasiųsti slaptą žinią. O bandymų „Monetos kaip naujos“ bei „Spalvotos bakterijos“ metu aiškinosi, kodėl būtina plauti rankas. „Judančių spalvų“ tyrimas įrodė, kad medžiagos sąveikauja ir grįžti į pradinę būseną nebegali. Antrokai atliko 7 bandymus. Dirbdami grupėse, mokėsi pasirinkti tinkamas priemones, kelti hipotezę, po tyrimo parašyti ir pristatyti išvadą, diskutavo lygindami ją su kitomis grupėmis. Mokiniai aptarė, kaip įgytas žinias galėtų pritaikyti gyvenime.

Trečių ir ketvirtų klasių mokiniai turėjo galimybę ne tik atlikti tyrimus ir bandymus, bet ir pabendrauti su kitomis mokytojomis, nes veiklos vyko vis kitame kabinete. Trečiokai, pažiūrėję filmuką, praktiškai atlikę bandymus su magnetu, sužinojo, kokiomis savybėmis jis pasižymi, kodėl vienus daiktus gali pritraukti, o kitų - ne. Laboratorijoje stebėdami stikline uždengtą degančią žvakę, kuri buvo įstatyta į indą su vandeniu, darydami išvadas išsiaiškino, kodėl stiklinėje kyla vanduo. Taip pat sužinojo, kodėl  vandenyje išsiskleidė popierinė lelija. Tirpdydami vandenyje įvairias medžiagas nustatė, kurios ištirpsta, o kurios - ne. Suprato, kodėl į šias savybes reikia atsižvelgti gaminant maistą. Atlikę tyrimus su vandeniu išsiaiškino, ar vanduo turi formą, skonį, kokios yra vandens būsenos. Ketvirtokai tyrinėjo medžiagų pralaidumą vandeniui, nustatė, kurios medžiagos praleidžia vandenį, o kurios - ne. Aptarė, kur žmonės tai pritaiko gyvenime. Susidomėję tyrinėjo elektros grandinės veikimo principus. Pagrindinis tyrimo tikslas buvo patikrinti, ar duotos elektros grandinių schemos sujungtos teisingai ir veiks. Bandė patys nupiešti schemą, paaiškinti, kas schemoje netinka. Praktiškai išbandę magnetų sąveiką, nustatė kaip veikia skirtingi magnetiniai poliai. Išsiaiškino kaip veikia kompasas ir kodėl jo rodyklė visada krypsta į šiaurę. Atliko bandymus ir išsiaiškino kaip veikia magnetas metalą oru, per įvairias medžiagas ir skysčius. Grįžę į savo klases trečiokai ir ketvirtokai aptarė, ką sužinojo. Ketvirtokai apie tai ką išmoko ir kas buvo naudinga parengė pristatymus ir juos aktų salėje visiems pristatė.

Visiems mažiesiems mokslininkams labai patiko tyrimų-bandymų dieną pabandyti išsiaiškinti dalelę pasaulio paslapčių.

Mokytoja Daiva T.

001.jpg 002.jpg 003.jpg

004.jpg 005.jpg 007.JPG

05.jpg 06.jpg