NAUJIENOS

Sveika gyvensena – sėkmės garantas!

Lapkričio 15 d. ,,Vyturio“ progimnazijoje vyko integruoto ugdymosi diena šeštokams „Sveika gyvensena - tai sveika mityba, judėjimas, savijauta“. Pirmiausia šeštokai, susirinkę į salę ir pasiaiškinę, kas yra sveika gyvensena, kėlėsi dienos uždavinį,  susitarė, kaip bus vykdomos veiklos, kokie vertinimo kriterijai, kaip fiksuojami pasiekimai.

Veiklos prasidėjo smagia mankšta, kurią organizavo 8-tų klasių moksleiviai: mergaites sportuoti pagal Zumba mokė Gerda ir Austėja (8a kl.), o berniukams sporto salėje mankštą vedė Vakaris (8a kl.) ir Kipras (8b kl.). Gavę puikų startą, šeštokai pasinėrė į numatytas dienos veiklas, kurių metu įgytos žinios, sustiprinti gebėjimai turėjo lemti puikius vertinimus. Tad stengtis buvo dėl ko. O be to, šeštokai turėjo fiksuoti ne tik tai, ką naujo sužinojo per dienos veiklas, bet ir tai, ką pritaikys praktiškai.

Veiklų išties būta įvairių. Per lietuvių kalbos, istorijos bei matematikos pamokas šeštokai gilinosi į savijautos subtilybes. Atliko kūrybines užduotis: tai mįslių iliustracijos, nuotaikingi ketureiliai, žaidimas ,,Širdžių terapija“ (lietuvių k.). Skaitė tekstus apie viduramžių laikotarpio higieną, mediciną, gilinosi į minėto laikmečio problemas (pavyzdžiui, epidemijos), ieškojo atsakymų, kaip elgtis, kad mūsų laikais tokių problemų neatsirastų (istorija). Įvairių matematikos uždavinių sąlygomis modeliavo problemines situacijas, susijusias su sveikatingumu.             

Nemažai dėmesio integruoto ugdymosi metu buvo skiriama mitybos klausimams. Štai anglų k. pamokos tema ,,Sveikos mitybos lėkštė“ paskatino šeštokus, išsiaiškinus keturias maisto produktų grupes, rinkti informaciją apie tai ir kurti plakatą. Dar rašė sveikos gyvensenos patarimus, rinko informaciją apie sveikus ir nesveikus maisto produktus, perskaitę tekstą įvardijo teisingus ir neteisingus teiginius. Teatro klasėje mokiniai  gilinosi į sveikatinimo klausimus tema ,Aš renkuosi sveiką gyvenseną''. 

Nuo mažų dienų žinome, kad judėjimas – sveikata, deja, ne visuomet surandame laiko arba noro būti fiziškai aktyvūs.  Apie judėjimo svarbą, naudą šeštokai diskutavo per dailės pamoką, siūlė veiklas, žaidimus, kurie skatintų judėti, vėliau kūrė pirkinių maišelį, ant kurio vaizdavo piešiniais, ką galima aktyviai veikti žiemą. Geografijos pamoka irgi buvo kupina netikėtų užduočių, skatinančių judėjimą: išsimatuoti savo žingsnio ilgį, matuoti nurodytas atkarpas, suskaičiuoti laiptelius nuo paradinių durų iki trečio aukšto ir kt. Užduotis mokiniai atliko dirbdami grupėmis.

Integruoto ugdymosi diena šeštokams baigėsi refleksija apie tai, ką naujo patyrė, sužinojo, kuo buvo naudingos mokytojų pasiūlytos veiklos, kaip sekėsi įveikti iššūkius, atlikti užduotis.

Mokytoja Irena

Partneriai ir draugai